ربنا لا توآخذنا إن نسينا أو أخطأنا .. ربنا و لا تحمل علينا إصرا كما حملته علي ال...

ربنا لا توآخذنا إن نسينا أو أخطأنا .. ربنا و لا تحمل علينا إصرا كما حملته علي ال...

‫ربنا لا توآخذنا إن نسينا أو أخطأنا ..

ربنا و لا تحمل علينا إصرا كما حملته علي الذين من قبلنا ..

ربنا و لا تحملنا ما لا طاقة لنا به و اعف عنا و اغفر لنا و ارحمنا أنت مولانا فانصرنا علي القوم الكافرين .. :)

الأول ؛

أي دعاء ذكر في القرآن المفروض ماتبطلش تقوله ، يكفي بأن الله العليم - المجيب هو الذي أنزله :)

ثانيا بقي ؛

هنا في الدعاء المكتوب أعلاه :) شوف كام مرة اتقال فيها ربنا !

3 مرات في دعاء واحد - في آيه واحدة - ؛ دا علشان تعرف إن ربنا سبحانه و تعالى يحب أن يسمع صوتك و إنت بتقول يا رب :)

ربنا بيحب عبده اللحوح .. الل كل شوية يطلب و هو متأكد إن ربنا مش هيخذله و إن عشمه في ربنا مش هيضيع :)

و إن الله عند ظنك به ؛ فلو دعيت و إنت متيقين إن الله هو الرزاق - الغفار - الكريم - المجيب - مدبر الأمر !

هيكون الله عند ظنك به :) !

المهم يعني ..

#لا_تحزن

لا يضل ربي و لا ينسي .. فكل أحلامك هي عليه هينه يسيرة :)

ف #ثق_بربك و مش تبطل تدعي ..

هو السميع القريب .. :) !‬




Previous Post
Next Post

post written by:

0 Comments: