الإعلانات فى رمضان .. -------------------------- ده مُش إعلان لأى إعلان من إعلانات رمضان ده مجرد تساؤل بسيط منى و استفهام صغير عشان انا بدأت أحتار - مش عارف الحقيقة أخد كمبوند فى دجلة بالمز و لا أتبرع بالفلوس لمستشفى السرطان - أروح أعيش مع عمرو الدياب ف بورتو و لا أتبرع لمريض القلب عشان يعرف يعيش طبيعى مع أهله - أشرب بيبسى اللى صرفت ملايين على الاعلان ده و لا أشَرَب ناس مية نظيفة لما اتبرع بفلوس عشان يركبوا مواسير . - أروح أكل من أم حسن اللى بتعمل الشوربة ف علب نظيفة عشان تحافظ ع الأكل و بتشوى اللحمة ف اسياخ خامة ممتازة و اقضى , و لا اتبرع لبنك الطعام عشان اقضى ع الجوع . أنا بتيئلى لو وفرنا تمن أى اعلان من الإعلانات دى ممكن نحل حاجة قدامها ... و دى الفكرة اللى عملتها كوكاكولا .. قدمت رسالة قوية جدا عن طريق اعلاناتها اللى نزلت ع اليوتيوب و الفيسبوك بس و و فرت ملايين اللى هتتصرف على قرى محتاجة . - يعنى عندك مثلا أم حسن لو كانت ردت على حملة التشويه دى بالتبرع بالطعام لصالح بنك الطعام المصرى و قالت ان بأكلنا المميز و اللى معمول بأحسن الطرق و بأجود المعدات و و و و هنساعد ف القضاء على الجوع فى مصر مع بنك الطعام لأننا بنخاف على صحة كل المصريين . " كسبت ااحترام كل الشعب , عملت دور ايجابى ف المجتمع , اتمحت السمعة السيئة " - بيبسى بدل الملايين اللى اتصرفت دى كنا ممكن نعمل أحسن فيديو للأغنية دى معاهم و بتوصل نفس الرسالة ذكريات رمضان زمان , https://goo.gl/zD7LPJ و فكرة الاعلان موجودة , و باقى الفلوس نشرب مصر كلها مية نظيفة و نوصل ليهم مُش مواسير مية بس لا مواسير بيبسى كمان و أخيرا و ليس أخرٌ مش بقول كل الشركات تعمل زى كوكاكولا لكن ممكن تستفاد بأفكار اعلانات جامدة جدا لمجموعة من الشباب المسوقين الشاطرين و بتكلفة قليلة منقول

الإعلانات فى رمضان .. -------------------------- ده مُش إعلان لأى إعلان من إعلانات رمضان ده مجرد تساؤل بسيط منى و استفهام صغير عشان انا بدأت أحتار - مش عارف الحقيقة أخد كمبوند فى دجلة بالمز و لا أتبرع بالفلوس لمستشفى السرطان - أروح أعيش مع عمرو الدياب ف بورتو و لا أتبرع لمريض القلب عشان يعرف يعيش طبيعى مع أهله - أشرب بيبسى اللى صرفت ملايين على الاعلان ده و لا أشَرَب ناس مية نظيفة لما اتبرع بفلوس عشان يركبوا مواسير . - أروح أكل من أم حسن اللى بتعمل الشوربة ف علب نظيفة عشان تحافظ ع الأكل و بتشوى اللحمة ف اسياخ خامة ممتازة و اقضى , و لا اتبرع لبنك الطعام عشان اقضى ع الجوع . أنا بتيئلى لو وفرنا تمن أى اعلان من الإعلانات دى ممكن نحل حاجة قدامها ... و دى الفكرة اللى عملتها كوكاكولا .. قدمت رسالة قوية جدا عن طريق اعلاناتها اللى نزلت ع اليوتيوب و الفيسبوك بس و و فرت ملايين اللى هتتصرف على قرى محتاجة . - يعنى عندك مثلا أم حسن لو كانت ردت على حملة التشويه دى بالتبرع بالطعام لصالح بنك الطعام المصرى و قالت ان بأكلنا المميز و اللى معمول بأحسن الطرق و بأجود المعدات و و و و هنساعد ف القضاء على الجوع فى مصر مع بنك الطعام لأننا بنخاف على صحة كل المصريين . " كسبت ااحترام كل الشعب , عملت دور ايجابى ف المجتمع , اتمحت السمعة السيئة " - بيبسى بدل الملايين اللى اتصرفت دى كنا ممكن نعمل أحسن فيديو للأغنية دى معاهم و بتوصل نفس الرسالة ذكريات رمضان زمان , https://goo.gl/zD7LPJ و فكرة الاعلان موجودة , و باقى الفلوس نشرب مصر كلها مية نظيفة و نوصل ليهم مُش مواسير مية بس لا مواسير بيبسى كمان و أخيرا و ليس أخرٌ مش بقول كل الشركات تعمل زى كوكاكولا لكن ممكن تستفاد بأفكار اعلانات جامدة جدا لمجموعة من الشباب المسوقين الشاطرين و بتكلفة قليلة منقول

الإعلانات فى رمضان .. -------------------------- ده مُش إعلان لأى إعلان من إعلانات رمضان ده مجرد تساؤل بسيط منى و استفهام صغير عشان انا بدأت أحتار - مش عارف الحقيقة أخد كمبوند فى دجلة بالمز و لا أتبرع بالفلوس لمستشفى السرطان - أروح أعيش مع عمرو الدياب ف بورتو و لا أتبرع لمريض القلب عشان يعرف يعيش طبيعى مع أهله - أشرب بيبسى اللى صرفت ملايين على الاعلان ده و لا أشَرَب ناس مية نظيفة لما اتبرع بفلوس عشان يركبوا مواسير . - أروح أكل من أم حسن اللى بتعمل الشوربة ف علب نظيفة عشان تحافظ ع الأكل و بتشوى اللحمة ف اسياخ خامة ممتازة و اقضى , و لا اتبرع لبنك الطعام عشان اقضى ع الجوع . أنا بتيئلى لو وفرنا تمن أى اعلان من الإعلانات دى ممكن نحل حاجة قدامها ... و دى الفكرة اللى عملتها كوكاكولا .. قدمت رسالة قوية جدا عن طريق اعلاناتها اللى نزلت ع اليوتيوب و الفيسبوك بس و و فرت ملايين اللى هتتصرف على قرى محتاجة . - يعنى عندك مثلا أم حسن لو كانت ردت على حملة التشويه دى بالتبرع بالطعام لصالح بنك الطعام المصرى و قالت ان بأكلنا المميز و اللى معمول بأحسن الطرق و بأجود المعدات و و و و هنساعد ف القضاء على الجوع فى مصر مع بنك الطعام لأننا بنخاف على صحة كل المصريين . " كسبت ااحترام كل الشعب , عملت دور ايجابى ف المجتمع , اتمحت السمعة السيئة " - بيبسى بدل الملايين اللى اتصرفت دى كنا ممكن نعمل أحسن فيديو للأغنية دى معاهم و بتوصل نفس الرسالة ذكريات رمضان زمان , https://goo.gl/zD7LPJ و فكرة الاعلان موجودة , و باقى الفلوس نشرب مصر كلها مية نظيفة و نوصل ليهم مُش مواسير مية بس لا مواسير بيبسى كمان و أخيرا و ليس أخرٌ مش بقول كل الشركات تعمل زى كوكاكولا لكن ممكن تستفاد بأفكار اعلانات جامدة جدا لمجموعة من الشباب المسوقين الشاطرين و بتكلفة قليلة منقول

Previous Post
Next Post

post written by:

0 Comments: